Business Development Manager

Jobbet Vi søger Business Development Manager/Hunter.

Vil du være med i jagten på den næste gazelle?

Arbejdsopgaver

I The Right People A/S har vi et unikt budskab: vi kan hjælpe firmaer, der sælger til andre firmaer, med en helt konkret liste over alle de beslutningstagere, de skal bygge en relation med, for at realisere alle deres vækstmuligheder. Uanset om firmaet sælger til Salgschefer, Marketingfolk eller ”what-ever”.

Det kan vi, fordi vi har brugt 10 år og et 2-cifret mio. beløb på at researche ”hvem-er-hvem” i alle større private firmaer – og offentlige organisationer – v.h.a. kilder som sociale medier, hjemmesider, job-annoncer m.m.

Vores målgruppe er Adm. Direktører og ansvarlige for Salg og Marketing, og udover data om deres potentielle kunder, sparrer vi med dem, om den bedst mulige metode til at de kan bygge en relation. I nogle tilfælde hjælper vi dem også med ”døråbning”.

Vi arbejder med ”fjern-salg” (telefon/online-møder) og en typisk salgsproces består i en kortere indledende snak, der ofte fører til en aftale om et onlinemøde (enten nu/senere) hvor vi går mere i dybden med, hvordan den potentielle kunde kan bruge vores data til at effektivisere egne salgs- og marketingprocesser. Vi tror på at dem vi kontakter, på forhånd skal vide at de bliver kontaktet, hvad samtalen omhandler (hvorfor er det interessant for dem), og have mulighed for at takke nej til en dialog.  

Dine arbejdsopgaver bliver:

  • At vurdere om et firma er relevant at kontakte (har de en bred B2B målgruppe?).
  • Tage en indledende snak med kontaktpersonen og booke et onlinemøde med interesserede.
  • Afholde onlinemøder, sende tilbud og følge op.
  • Onboarde nye kunder.
  • Sikre kundetilfredshed igennem regelmæssige evalueringsmøder.

Op til 2 dage per uge kan du arbejde for en af vores kunder, hvor en tilsvarende proces gennemføres på deres vegne.

Udvikling Vi arbejder meget med, hvordan vi kommunikerer med vores potentielle kunder og er ikke ret glade for ”billige salgstricks” og lange enetaler. Vores mål er – igennem en dialog – at give kunden et godt beslutningsgrundlag for, om et samarbejde med os er i deres interesse.
Om dig

Du arbejder med hjertet. Er effektiv – og elsker at ”hunte”; hjælpe med at få skabt vækst. For os og vores kunder. Du fremstår seriøs og troværdig og er spændende at tale med. Og god til at lytte. Hurtigt forstå virksomheders forretning, og hvordan vi kan hjælpe med at få skabt vækst i den, med de ressourcer/kompetencer de har. Du har erfaring med salg, og meget gerne med salg af komplekse løsninger til virksomheder. Du arbejder selvstændigt – og træffer egne beslutninger. Du brænder efter et job, hvor du kan lære, udfolde dig, nå resultater, sætte et præg på arbejdsgangene og medvirke til et godt – og fokuseret – arbejdsmiljø. Vi går meget op i at behandle hinanden med respekt.

Ansøgning

Vi har designet en ansættelsesproces efter et ønske om at vurdere på talent, personlighed og kompetencer fremfor fordomme og antagelser. Du bedes sende en ansøgning – med motiv (vigtigt) og dit CV. Du vil derefter – sandsynligvis – blive bedt om at deltage i en case/opgaveløsning, som vil danne grundlag for ”fase 2”, som er en samtale. Vi beder – indtrængende - om at alle spørgsmål om jobbet bliver besvaret i løbet af de samtaler, der indkaldelses til i fase 2.

Ansøgning med CV sendes til nb@therightpeople.dk. Der henstilles til at evt. spørgsmål besvares i forbindelse med samtalerne. 

Efter vi har læst din ansøgning, og vurderet dine kvalifikationer, vil vi sende dig et link til en video med mere information om jobbet. Hvis du er i tvivl om du skal søge jobbet, og gerne vil se videoen først (og kan abstrahere fra at jeg takker for en ansøgning) er der et link her