Case: Mødebookere

I filmen ses hvordan

  • Hvordan vi hjælper vores kunder med at finde mødebookere, direktionssekretærer, event managers, PA'er og andre som kunne være interesseret i at booke lokaler til firmaarrangementer.
  • Cases: Hvordan vores kunder har brugt data til indsatser imod personer, der booker konference- og hotelophold.

 

Book et møde

Besøg - og bookinger!

Et (afsidesliggende) hotel/konferencested i Vestjylland ønskede flere bookinger fra nye kunder.

  •  Vi leverede en liste med 1500 personer, der var ”bedste bud” på mødebookere (Direktionssekretærer, HR-folk, Koordinatorer mm) i firmaer i deres nærområde (de ikke havde handlet med).
  •  Mødebookerne blev ringet op og inviteret til at komme og se faciliteterne – med mulighed for at medbringe kollega

Resultat:

  •  > 70 % - af trufne – var interesserede nu/senere.
  •  84 besøg < 9 mdr.
  •  15 konferencer/møder booket < 9 mdr.
  • Et godt eksempel på at indsats fører til resultat!

 

 

 

Hvad vælger en mødebooker?

Det de kender - og er trygge ved.

Valget af konferencested er ikke enkelt. Ofte vælger eller "short-lister" en mødebooker steder til bestyrelses/direktionsmøder, julefrokoster eller personalevents - men behovet kan pludselig opstå, der kan være mange hensyn og de vil ikke bagefter bebrejdes! 

Den ansvarlige for mødebooking kan være Direktionssekretærer, HR-folk, Koordinatorer etc.

Hvad gør man?

Sikrer sig, at de har oplevet faciliteterne og fået klarhed over alt det vigtige. Og netop fordi et behov hurtigt kan opstå, er det vigtigt med en frekvent - ordentlig - kommunikation.  

Aktiviteter

  1. Inviter dem til at komme og se faciliteter.
  2. Træf aftale om at holde kontakt (email-permission).
  3. Bemærk om nyhedsbreve læses - og hvis ikke, så kommuniker på andre kanaler. 
  4. Giv "heads-up" (varsel) før opringning.  

 Hvad kan vi hjælpe med?

  • Kortlægge præcis hvem du mangler at kende til
  • Udsendelse af invitationer. Se mere her.
  • Finde dem, der har planer om events & konferencer, men endnu ikke har besluttet sig for hvor. Se mere her

 

 

 

Tips & Tricks

Den bedste måde bygge en relation, er at invitere (postalt) til et "site-inspecton", og derefter følge op telefonisk (og få email-permission).

Dem der tidligere har booket hos dig er gode ambassadører, så følg dem efter jobskifte.

Se mere her.

 

Se ovenstående case.