Få overblik over dine salgs- og marketingindsatser og overblik over dit marked 

Salg- og Marketingindsatser

Hvilke "pains" kan data kan afhjælpe?

Har du det øverste ansvar for evaluering eller styring af jeres salgs- og marketingindsatser, kan du måske nikke genkendende til at: 

  1. Det er vanskeligt at måle på indsatserne, så du ved ikke hvad du får for pengene. "Social selling" er et eks.; der bruges tid, men giver det ordrer? og er der den rette balance imellem kundepleje og opsøgende indsatser?
  2. Der er ikke et overblik over hvilke potentielle kunder (og beslutningstagere), der burde bearbejdes. Derfor er det vanskeligt at følge udviklingen.
  3. Marketing syntes salg sjusker med data og salg er ikke tilfreds med kvaliteten af leads fra marketing. Der mangler en operationel fællesnævner.
  4. Der ikke er et overblik over hvor godt kendskabet er til os blandt beslutningstagerne hos potentielle kunder og forstår de, hvad vi kan konkret kan hjælpe med?
  5. Der ikke systematisk arbejdes med at nedbringe omkostninger per ny kunde    

Hvad kan data?

Forestil dig, at du i et CRM-system har oplysninger om alle beslutningstagere der udgør dine mersalgsmuligheder OG de firmaer, der kunne blive jeres kunder, samt alle de personer, der bestemmer om det sker.  Du kan nu pludselig se, hvor stor en %-del, I har fået som kunder, og om der er mersalgsmuligheder, hvor stor %-del af beslutningstagerne I har fået e-mail-permissions på, haft som deltagere på et event. haft sendt white-papers til, ringet til og holdt møder med. I tabellen til højre er der nogle eksempler.  

Data om beslutningstagerne blandt eksisterende - og potentielle kunder, kan være det operationelle bindeled imellem salgs- og marketingindsatser - og gøre målinger mulige. 

 Hvad kan vi hjælpe med?

  • Levere data om alle de beslutningstagere - og influenter - I ikke har på "landkortet" i dag, eller som (kun) eksisterer i sælgernes hoveder. 
  • Finde dem der er i markedet for jeres løsninger. Se mere her.
  • Hjælpe marketing med målrettede indsatser - f.eks at invitere til events (og få email-permissions), som giver varme leads til salg. 
  • Hjælpe sælgere med opsøgende indsatser. Se mere her.
  • Berige de nuværende nyhedsbrevsmodtagere med info. der gør målrettet - og relevant (rollebaseret) kommunikation muligt. 

 

 

Hvilke KPI-ere og målinger kunne I lave med god data? 

 

  Antal   Mødtes med      Event-deltagelse  Email-permissions  Åbner nyhedsbreve  Talt med  Inviteret

Kunder/mersalg

Antal beslutningstagere i forsk. afd. der køber

122 32 42 119 62  111  122
Antal beslutningstagere der mangler færdigbearbejdnining 80  42 19 34 3  14 32
Udvikling < 6 mdr    14 14 22  -12 11  12
 

 

Antal 

 

Sendt Tilbud 

 

Mødtes med 

 

Event-deltagelse 

 

Læser nyhedsbreve 

 

Email-permissions 

 

Talt med

Nysalg

Antal beslutningstagere blandt potentielle kunder

800  22 45 37 72 122 130
Mangler   778 786 763 728 678 670
Udvikling < 6 mdr   18 12 32 7 68 110
Udvikling < 12 mdr   22  14   35  14  84  132

 

Tryk her for at downloade en pdf med et mere beskrivende eksempel.

 

Tryk her for at få tilsendt en analyse af de økonomiske konsekvenser af tidsanvendelsen på research, og hvilken merværdi der kunne skabes.

 

Er du opmærksom på at:

Den bedste måde at få email-permissions på (også gyldige efter jobskifte), er at invitere (postalt) til et fagligt event, og derefter følge op telefonisk.

Hvis ikke beslutningstagerne er kortlagt, ved I ikke, om der er uopdyrkede muligheder.