The form contains errors
- {{validation.errorMessage}}
Få overblik over dine salgs- og marketingindsatser og overblik over dit marked
Hvilke "pains" kan data kan afhjælpe?
Har du det øverste ansvar for evaluering eller styring af jeres salgs- og marketingindsatser, kan du måske nikke genkendende til at:
Hvad kan data?
Forestil dig, at du i et CRM-system har oplysninger om alle beslutningstagere der udgør dine mersalgsmuligheder OG de firmaer, der kunne blive jeres kunder, samt alle de personer, der bestemmer om det sker. Du kan nu pludselig se, hvor stor en %-del, I har fået som kunder, og om der er mersalgsmuligheder, hvor stor %-del af beslutningstagerne I har fået e-mail-permissions på, haft som deltagere på et event. haft sendt white-papers til, ringet til og holdt møder med. I tabellen til højre er der nogle eksempler.
Data om beslutningstagerne blandt eksisterende - og potentielle kunder, kan være det operationelle bindeled imellem salgs- og marketingindsatser - og gøre målinger mulige.
Hvad kan vi hjælpe med?
Hvilke KPI-ere og målinger kunne I lave med god data?
Antal | Mødtes med | Event-deltagelse | Email-permissions | Åbner nyhedsbreve | Talt med | Inviteret | |
Kunder/mersalg Antal beslutningstagere i forsk. afd. der køber |
122 | 32 | 42 | 119 | 62 | 111 | 122 |
Antal beslutningstagere der mangler færdigbearbejdnining | 80 | 42 | 19 | 34 | 3 | 14 | 32 |
Udvikling < 6 mdr | 14 | 14 | 22 | -12 | 11 | 12 | |
Antal |
Sendt Tilbud |
Mødtes med |
Event-deltagelse |
Læser nyhedsbreve |
Email-permissions |
Talt med |
|
Nysalg Antal beslutningstagere blandt potentielle kunder |
800 | 22 | 45 | 37 | 72 | 122 | 130 |
Mangler | 778 | 786 | 763 | 728 | 678 | 670 | |
Udvikling < 6 mdr | 18 | 12 | 32 | 7 | 68 | 110 | |
Udvikling < 12 mdr | 22 | 14 | 35 | 14 | 84 | 132 |
Tryk her for at downloade en pdf med et mere beskrivende eksempel.
Tryk her for at få tilsendt en analyse af de økonomiske konsekvenser af tidsanvendelsen på research, og hvilken merværdi der kunne skabes.
Er du opmærksom på at:
Den bedste måde at få email-permissions på (også gyldige efter jobskifte), er at invitere (postalt) til et fagligt event, og derefter følge op telefonisk.
Hvis ikke beslutningstagerne er kortlagt, ved I ikke, om der er uopdyrkede muligheder.