Hvad er Best-practice for afsætning til Produktions- og Teknisk Ansvarlige? 

Produktionsansvarlige

Udfordringen

Udfordringen med salg til produktionsansvarlige er at løsningerne sjældent er enkle. De egner sig ikke til en banner-annonce! Produktions- og Teknisk ansvarlige er ofte ingeniører og kritiske overfor for glitrede marketingbudskaber.

Hvad gør man?

Bygger en relation og kommunikerer med dem baseret på en forståelse for deres situation og udfordringer. De er sjældent interesserede i dine beskrivelser, men ofte i hvordan andre - ligesindede - har løst et problem. 

Aktiviteter

  1. Invitationer til seminarer/webinarer hvor indholdet (primært) er at din kunde fortæller om før/efter.
  2. Udsendelse af white-papers
  3. Undersøgende tilgang i den opsøgende salgsindsats,
  4. Nyhedsbreve med fagligt indhold (hellere lidt men godt). 

 Hvad kan vi hjælpe med?

  • Berige de nuværende nyhedsbrevsmodtagere med info. der gør målrettet kommunikation muligt. F.eks branche, geografi og størrelse.   
  • Kortlægge præcis hvem du mangler at kende til
  • Hjælpe sælgere med opsøgende indsatser. Se mere her.
  • Finde dem der er i markedet for dine løsninger. Se mere her

 

Se konkrete cases her.

 

Overblik: Ansvarlige for Teknik & Produktion i firmaer med > 20 ansatte (primo 2020) 

 

Branche Antal Firmaer  CTO/Dir   Chef    Leder    Total  
Bygge & Anlæg
 988 351 801 1729 2880
Forsyning
 157 74 315 257 646
Industri - Alle
1989 1581 4259 2165 8005
Heraf fødevarer
 214 114 586 187  887
Heraf maskiner, motorer,udstyr
1094 693 1854 933 3480
Heraf Legetøj, Møbler, Beklædning
 328 162 584 268 1014
Heraf Medicinal  359 607 1097 502 2206

 

Tips & Tricks

Den bedste måde at få email-permissions på, er at invitere (postalt) til et fagligt event, og derefter følge op telefonisk.

E-mail permissions er gyldige efter jobskifte.

Dine (tidligere) samarbejdspartnere er gode ambassadører, så følg dem efter jobskifte.