Hvad er Best-practice for afsætning af IT-løsninger? 

IT-Løsninger

 Udfordringen med IT-løsninger

Er at beslutningstagerne enten er i selve IT-organisationen, eller blandt dem der er brugere af IT-løsningerne. Eller højere oppe - hvis det er strategisk! Det centrale spørgsmål er derfor, hvem der er interessenter, hvem der er beslutningstagere, og hvor budgettet ligger ?

Hvad gør man?

Kommunikerer bredt (Account based) og afdækker købscentret. Det er ikke usædvanligt at mange er involveret.

Budskaberne skal være relevante (rollebaserede).  

Aktiviteter

  1. Send (målrettede) "white-papers", så relevans af løsninger etableres
  2. Invité til seminarer/webinarer hvor indholdet er fagligt relevant for rollen (helst at din kunde fortæller om før/efter/betydning).
  3. Benyt første opsøgende kontakt til at forstå deres "pains"
  4. Kommuniker skarpt (rollebaseret) i nyhedsbreve - det er travle mennesker med "meget lille" tålmodighed. 

 Hvad kan vi hjælpe med?

  • Berige de nuværende nyhedsbrevsmodtagere med info. der gør målrettet kommunikation muligt. F.eks branche, geografi og størrelse.   
  • Kortlægge præcis hvem du mangler at kende til i købscentret.
  • Hjælpe sælgere med opsøgende indsatser. Se mere her.
  • Finde dem der er i markedet for dine løsninger. Se mere her

 

Se konkrete cases her.

 

Overblik: Ansvarlige for IT og Interessenter i IT-løsninger  - i 12.800 firmaer med > 20 ansatte (primo 2020) 

 

  C-level, VP, Direktør  Chef   Leder   Specialist    Total  
IT - Ansvarlige  2.179 5.763 4.126 5.995 18.123
Økonomi-ansvarlige 4.399 6.358 1.598 4.467 17.155
Marketing-ansvarlige 3.134 6.068 4.052 4.218 17.503
Logistik/Teknik/Produktions-ansvarlige  4.565 13.049 9.132 3.951  30,757
Service-ansvarlige 1.189 3.896 1.947 900 7.9460
Projekt- og Udviklingsansvarlige    2.465 5.481 7,763 2.412 18.176
           

 

Tips & Tricks

Den bedste måde at få email-permissions på, er at invitere (postalt) til et fagligt event, og derefter følge op telefonisk.

E-mail permissions er gyldige efter jobskifte.

Dine (tidligere) samarbejdspartnere er gode ambassadører, så følg dem - efter jobskifte.