The form contains errors
- {{validation.errorMessage}}
Hvad er Best-practice for afsætning af IT-løsninger?
Udfordringen med IT-løsninger
Er at beslutningstagerne enten er i selve IT-organisationen, eller blandt dem der er brugere af IT-løsningerne. Eller højere oppe - hvis det er strategisk! Det centrale spørgsmål er derfor, hvem der er interessenter, hvem der er beslutningstagere, og hvor budgettet ligger ?
Hvad gør man?
Kommunikerer bredt (Account based) og afdækker købscentret. Det er ikke usædvanligt at mange er involveret.
Budskaberne skal være relevante (rollebaserede).
Aktiviteter
Hvad kan vi hjælpe med?
Se konkrete cases her.
Overblik: Ansvarlige for IT og Interessenter i IT-løsninger - i 12.800 firmaer med > 20 ansatte (primo 2020)
C-level, VP, Direktør | Chef | Leder | Specialist | Total | |
IT - Ansvarlige | 2.179 | 5.763 | 4.126 | 5.995 | 18.123 |
Økonomi-ansvarlige | 4.399 | 6.358 | 1.598 | 4.467 | 17.155 |
Marketing-ansvarlige | 3.134 | 6.068 | 4.052 | 4.218 | 17.503 |
Logistik/Teknik/Produktions-ansvarlige | 4.565 | 13.049 | 9.132 | 3.951 | 30,757 |
Service-ansvarlige | 1.189 | 3.896 | 1.947 | 900 | 7.9460 |
Projekt- og Udviklingsansvarlige | 2.465 | 5.481 | 7,763 | 2.412 | 18.176 |
Tips & Tricks
Den bedste måde at få email-permissions på, er at invitere (postalt) til et fagligt event, og derefter følge op telefonisk.
E-mail permissions er gyldige efter jobskifte.
Dine (tidligere) samarbejdspartnere er gode ambassadører, så følg dem - efter jobskifte.